Doğanın kucağında eşsiz kamp deneyimi: Nemrut Kalderası

Bitlis’in Tatvan ilçesindeki Nemrut Kalderası, doğa severler ve kampçılar için en popüler destinasyonlardan biri haline geldi.

Bölge aynı zamanda, 2024 yılında Uluslararası Jeoloji Bilimleri Birliği (IUGS) tarafından hazırlanan ‘100 Jeolojik Miras’ listesine aday gösterildi.

Avrupalı Seçkin Destinasyonlar (EDEN) Projesi kapsamında “Mükemmeliyet Ödülü” alan bölge, Nemrut Krater Gölü’nü de barındırıyor ve eşsiz manzarası, temiz havası ve doğal güzellikleriyle ziyaretçileri kendine çekiyor.

Volkanik patlamanın ardından toprağın çökmesiyle oluşan kaldera, yürüyüş ve kamp yapmak isteyenlere doğayla iç içe bir deneyim sunuyor. Kalderanın etrafında kurulan çadırlarda kamp yapan ziyaretçiler, göl manzarasının tadını çıkarırken, yürüyüş yapıp, ateşin etrafında toplanarak bölgenin güzelliklerini keşfediyor.

Doğaseverlerden Abidin Araboğa, Nemrut Kalderası’nın güzelliklerinin anlatmakla bitmeyeceğini söyledi.

Bölgenin kentte en çok ziyaret edilen yerlerin başında geldiğini belirten Araboğa, “Başka illerden gelen misafirlerimizle burada kamp yapıyoruz. Çok beğendiler. Burayı yerinde görmek gerekiyor. Karanlık olmadan çadırlarımızı kurduk, yaktığımız ateşte yemeğimizi pişirdik, çayımızı demledik. Kamp ateşinin etrafında şarkılar söyleyip eğlendik. Burada güneşin doğuşu müthiş oluyor. Sabah erkenden uyanıp izleyeceğiz.” dedi.

Kalderada piknik yapanlardan çevreyi temiz tutmalarını isteyen Araboğa, “Buranın havası çok temiz. Sıcaktan bunaldık ve serinlemek için buraya geldik. Bölge son zamanlarda kamp tutkunlarının en çok ziyaret ettiği yerlerden biri oldu. Bunu memleketimiz ve bölgemiz için güzel bir tanıtım olarak görüyoruz. Bütün kampçıların ve doğaseverlerin burayı keşfetmelerini bekliyoruz.” diye konuştu.

Malatya’dan gelen Mehmet Sercan ise Nemrut Kalderası’nın adını çok duyduğunu ve hep merak ettiğini dile getirdi.

Nemrut’un görülmesi gereken bir yer olduğunu vurgulayan Sercan, “Piknik yapanlar veya çadır kuranların burayı temiz bırakmalarını istiyoruz. Harika bir yer ama korunması lazım. İnternetten değil, gelip yerinde görülmesi gerekiyor. Nemrut’ta kamp yapmaktan çok mutluyum. İlk defa böyle bir kampa katılıyorum. Ayrı bir heyecanı var. Sıcaktan bunaldığımız için dostların tavsiyesi üzerine geldik. Bu gece serin havada uyuyacağız.” ifadelerini kullandı. ​​​​​​​